Havermoutpap met banaan

Geschreven op: 19 april, 2018 door
havermoutpap met banaan

Na drie maanden schransen in Zuid-Oost Azië werd het tijd om weer een beetje op te letten met eten. Als wannabe fitgirl en fitboy kunnen we natuurlijk niet om havermout heen. Sterker nog nog; dat willen we helemaal niet. Deze havermoutpap met banaan is makkelijk om te maken, de ingrediënten staan standaard in de meeste keukenkastjes en het smaakt heerlijk. Als je op zoek bent naar een gezond ontbijt waar je de hele ochtend op door kunt gaan: gevonden!

Recept: Havermoutpap met banaan

Ingrediënten voor één portie

  • 40 gr havermout
  • 200 ml (amandel) melk
  • banaan
  • el cacaopoeder

Bereidingswijze

Doe de amandelmelk en de havermout in een steelpan en zet deze op middelhoog vuur. Verwarm het mengsel en blijf ondertussen goed roeren. Zorg dat de amandelmelk niet gaat koken, dan wordt de smaak bitter. Na ongeveer 5 minuten verwarmen wordt de pap steeds dikker. Als de pap de gewenste dikte heeft bereikt, kun je het in een kommetje gieten. Bedenk wel dat de pap nog dikker wordt als deze afkoelt. Wij eten havermoutpap graag met stukjes banaan en daarover cacaopoeder.

Ook heerlijk is een frisse variant met bosbessen en frambozen. In de herfst (of eigenlijk altijd als het regent) gaan we graag voor appel, kaneel en rozijntjes als topping voor de havermout.

Samenvatting:
recipe image
Recept naam:
Havermoutpap
Auteur
Gepubliceerd op:
Voorbereidingstijd:
Kooktijd:
Totaal:
Waardering:
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)
Deel dit recept:

Recept van

Koken zonder pakjes en zakjes is het motto van Kirsten. Én die zijn ook helemaal niet nodig. Als je de recepten kookt snap je ook direct waarom!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *